NRD Начало
Вторник, 2 Септември 2025
Начало Под прожектора Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
255
Под прожектора

Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло

Заглавието на изложбата е променено от оригиналното „Гюстав Кайбот: Живопис на мъже“ на по-неутралното „Гюстав Кайбот: Живописът на неговия свят“. Сред акцентите в изложбата е картината „Мъж в банята“ от 1884 година, която изобразява гол мъж, отзад, докато се подсушава след баня. Кайбот също така е известен с изображенията на работници, като „Подреждащи пода“ от 1875 година, които показват мъже, ангажирани в трудова дейност.

| 01 Септември 2025, 23:03 ч.
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
Снимка © DFA

В последните години се наблюдава все по-голям интерес към по-неизследваните аспекти на импресионизма, особено към творчеството на художници като Гюстав Кайбот. Този френски художник, живял през втората половина на XIX век, е известен с това, че се откроява със своите изображения на мъже и мъжкото тяло, което е в stark контраст с популярните теми за жените в импресионизма. В настоящата изложба в Чикаго, която е базирана на експозицията в Парижкия музей д’Орсе, се разглеждат именно тези по-необичайни за времето си теми.

Заглавието на изложбата е променено от оригиналното „Гюстав Кайбот: Живопис на мъже“ на по-неутралното „Гюстав Кайбот: Живописът на неговия свят“. Това е стратегическо решение, което цели да насочи вниманието към по-широкия спектър от теми, които художникът е изследвал, без да се спекулира върху неговата сексуалност. Въпреки това, експозицията провокира любопитството на посетителите чрез етикетите, които подсказват за възможната homoеротична насока на някои от произведенията.

Сред акцентите в изложбата е картината „Мъж в банята“ от 1884 година, която изобразява гол мъж, отзад, докато се подсушава след баня. Този интимен и натуралистичен портрет е рядък за времето си и предизвиква асоциации с по-лични и дори провокативни теми. В същата зала е и единственият женски гол, „Гола на дивана“, който показва непредставена, тънка жена, лежаща с разпилени дрехи около нея, с детайлно изобразени интимни части, което придава усещане за интимност и реалистичност.

Кайбот също така е известен с изображенията на работници, като „Подреждащи пода“ от 1875 година, които показват мъже, ангажирани в трудова дейност. Тази картина демонстрира вниманието му към геометрията и формата, като същевременно подчертава уважението към труда и ежедневието на обикновените хора. Творбите му често съчетават личен поглед с експериментални техники, като използването на необичайни перспективи и динамични композиции.

Портретите на близки приятели и семейство също заемат важна част от изложбата. Те са изпълнени с интимност и домашен уют, като например портретът на брат му Мартин, който е изобразен на пиано, или портретът на домашен любимец, който добавя нотка на топлота и близост. Този аспект от творчеството на Кайбот подчертава неговата лична връзка с моделите и желанието му да улови не само външната красота, но и вътрешната същност.

Изложбата разкрива и неговия експериментален подход към живописта, като показва как той е търсил нови гледни точки и е изследвал човешкото тяло в различни ситуации. Това е особено видно в сцените с мъже, които плават или се занимават с други дейности, като по този начин художникът поставя акцент върху мъжката фигура като обект на естетическо и културно значение.

В заключение, експозицията в Чикаго предлага нова перспектива върху творчеството на Гюстав Кайбот, като подчертава неговата ролята като художник, който не се страхува да изследва табуирани теми и да представя мъжкото тяло в различни контексти. Този подход разширява разбирането за импресионизма и неговите възможности за социална и лична изява.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Babyshambles се завръщат на сцената след 10 години
Babyshambles, бандата на Пийт Дохърти, ще започне първото си турне в Обединеното кралство след повече от десет години. Това е голямо завръщане за групата, което се случва по желани ...
Филип Буков започна нова връзка с 19-годишна пловдивчанка
Филип Буков, един от най-желаните български актьори, отново е във връзка, след като публично бе разкрито, че има нова половинка – 19-годишната Дария от Пловдив. Въпреки че е заявил ...
Аманда Сейфрид се справя с трудния манчестърски акцент в нов филм
Аманда Сейфрид сподели, че е имала много кошмари относно изпълнението си с манчестърски акцент във Филма The Testament of Ann Lee. В новия си исторически музикален филм тя играе гл ...
Битка между McFly и Busted започва с турне в Обединеното кралство
Палома Фейт наскоро предизвика реакция в поп културата, след като публикува видео в TikTok, в което критикува групата McFly. Тя спомена албума им Young Dumb Thrills от 2020 година, ...
Аманда Сийфрид разказва за трудностите при пеенето и акцента в новия филм
Аманда Сийфрид сподели, че пеенето в новия си филм The Testament of Ann Lee е било изключително трудно и стресиращо. Тя играе главната роля в лентата на Мона Фастволд, която разказ ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Разглеждане на творчеството на Нанси Бюканън и нейната социална ангажираност
В Лос Анджелис се открива изложбата „Истина, Нанси Бюканън: Ретроспектива“ в галерията Brick, която представя богатото и разнообразно творчество на местната художничка. ...
Армори шоу в Ню Йорк – традиция и културна сцена
Всеки септември, когато настъпи новият сезон, хората се преструват, че светът не е в криза, и обличат най-хубавите си дрехи, за да преминат през лабиринта от щандове на Армори шоу ...
Нови тенденции в съвременното изкуство и пъзели
Рами Метал, известен като ентусиаст и колекционер на пъзели, наскоро започна да съчетава своите интереси с модерното изкуство. Той често посещава изложби като Armory Show, където т ...
Музеите и въпросът за автентичността на тибетските светилища
Музеите в Америка често представят тибетските будистки светилища като изискани и безупречни пространства, украсени с тънки платна и статуи, разположени върху изкусно изработени дър ...
Нов филм с Риз Ахмед преосмисля Хамлет като съвременен герой
Риз Ахмед предизвика дълбоко вкоренени интерпретации на класическия герой Хамлет. Актьорът, на 42 години, изпълнява ролята в нов филм, който имаше премиера на фестивала в Телурид и ...
Тикер в 02:00 ч.
В Лос Анджелис се открива изложбата „Истина, Нанси Бюканън: Ретроспектива& ...
Начало Под прожектора
255
Под прожектора

Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло

Заглавието на изложбата е променено от оригиналното „Гюстав Кайбот: Живопис на мъже“ на по-неутралното „Гюстав Кайбот: Живописът на неговия свят“. Сред акцентите в изложбата е картината „Мъж в банята“ от 1884 година, която изобразява гол мъж, отзад, докато се подсушава след баня. Кайбот също така е известен с изображенията на работници, като „Подреждащи пода“ от 1875 година, които показват мъже, ангажирани в трудова дейност.

| 01 Септември 2025, 23:03 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
Нов поглед към импресионизма: Гюстав Кайбот и мъжкото тяло
Снимка © DFA

В последните години се наблюдава все по-голям интерес към по-неизследваните аспекти на импресионизма, особено към творчеството на художници като Гюстав Кайбот. Този френски художник, живял през втората половина на XIX век, е известен с това, че се откроява със своите изображения на мъже и мъжкото тяло, което е в stark контраст с популярните теми за жените в импресионизма. В настоящата изложба в Чикаго, която е базирана на експозицията в Парижкия музей д’Орсе, се разглеждат именно тези по-необичайни за времето си теми.

Заглавието на изложбата е променено от оригиналното „Гюстав Кайбот: Живопис на мъже“ на по-неутралното „Гюстав Кайбот: Живописът на неговия свят“. Това е стратегическо решение, което цели да насочи вниманието към по-широкия спектър от теми, които художникът е изследвал, без да се спекулира върху неговата сексуалност. Въпреки това, експозицията провокира любопитството на посетителите чрез етикетите, които подсказват за възможната homoеротична насока на някои от произведенията.

Сред акцентите в изложбата е картината „Мъж в банята“ от 1884 година, която изобразява гол мъж, отзад, докато се подсушава след баня. Този интимен и натуралистичен портрет е рядък за времето си и предизвиква асоциации с по-лични и дори провокативни теми. В същата зала е и единственият женски гол, „Гола на дивана“, който показва непредставена, тънка жена, лежаща с разпилени дрехи около нея, с детайлно изобразени интимни части, което придава усещане за интимност и реалистичност.

Кайбот също така е известен с изображенията на работници, като „Подреждащи пода“ от 1875 година, които показват мъже, ангажирани в трудова дейност. Тази картина демонстрира вниманието му към геометрията и формата, като същевременно подчертава уважението към труда и ежедневието на обикновените хора. Творбите му често съчетават личен поглед с експериментални техники, като използването на необичайни перспективи и динамични композиции.

Портретите на близки приятели и семейство също заемат важна част от изложбата. Те са изпълнени с интимност и домашен уют, като например портретът на брат му Мартин, който е изобразен на пиано, или портретът на домашен любимец, който добавя нотка на топлота и близост. Този аспект от творчеството на Кайбот подчертава неговата лична връзка с моделите и желанието му да улови не само външната красота, но и вътрешната същност.

Изложбата разкрива и неговия експериментален подход към живописта, като показва как той е търсил нови гледни точки и е изследвал човешкото тяло в различни ситуации. Това е особено видно в сцените с мъже, които плават или се занимават с други дейности, като по този начин художникът поставя акцент върху мъжката фигура като обект на естетическо и културно значение.

В заключение, експозицията в Чикаго предлага нова перспектива върху творчеството на Гюстав Кайбот, като подчертава неговата ролята като художник, който не се страхува да изследва табуирани теми и да представя мъжкото тяло в различни контексти. Този подход разширява разбирането за импресионизма и неговите възможности за социална и лична изява.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Babyshambles се завръщат на сцената след 10 години
Филип Буков започна нова връзка с 19-годишна пловдивчанка
Аманда Сейфрид се справя с трудния манчестърски акцент в нов филм
Битка между McFly и Busted започва с турне в Обединеното кралство
Аманда Сийфрид разказва за трудностите при пеенето и акцента в новия филм
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Разглеждане на творчеството на Нанси Бюканън и нейната социална ангажираност
Авансцена
Армори шоу в Ню Йорк – традиция и културна сцена
Цветни аспекти
Нови тенденции в съвременното изкуство и пъзели
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.